De 5 snelstgroeiende jonge tech bedrijven van Nederland

11 APRIL 2014, AMSTERDAM

Een maand geleden lanceerden The Next Web en payment provider Adyen een nieuwe competitie op zoek naar de snelstgroeiende bedrijven van Europa: de 'European Tech5'. Nadat honderden bedrijven zich hadden ingeschreven is de lijst met de snelstgroeiende bedrijven nu klaar. De Dutch Tech5 is gebaseerd op gerealiseerde omzetgroei tussen 2011 en 2013. Het gaat om bedrijven die in of na 2009 gelanceerd zijn, een eigen product of service ontwikkelen en een minimale omzet hebben gemaakt van 500.000 euro in 2013.

Patrick de Laive, initiatiefnemer en mede oprichter van media en tech bedrijf The Next Web legt uit: "De Dutch Tech5 heeft een paar verassende pareltjes naar boven gehaald. Nederland heeft een gezonde tech scene en er komen steeds meer bedrijven bij die spectaculaire groei laten zien. Dit biedt perspectief voor de verdere ontwikkeling van de Nederlandse tech scene"

Ook Roelant Prins, COO van Adyen is positief gestemd: "De afgelopen weken zijn erg spannend geweest. We zitten bij Adyen in een bevoorrechte positie, we krijgen namelijk de mogelijkheid om met veel startups te werken en kunnen zo hun groei faciliteren op ons internationale betalingsplatform. We zijn blij om zoveel nieuwe activiteit te zien binnen Europa en zijn vastbesloten om startups te blijven steunen, met als doel om hun groei te versnellen."

Eyefreight presenteert tijdens TNW conference

Eyefreight zal worden uitgenodigd om zich te komen presenteren tijdens TNW Conference TNW Europe Conference op 24-25 april in Amsterdam. Hier zullen de snelstgroeiende bedrijven uit zeven Europese landen zich presenteren voor 2500 online professionals uit de hele wereld.

Bij deze presenteren we graag de Dutch Tech5

1. Eyefreight (+700%)

2. Cleeng (+513%)

3. Greenclouds (+500%)

4. imgZine (+380%)

5. Squla (+257%)

De bedrijven zijn in of na 2009 gelanceerd en de minimale omzetgrens om mee te doen aan de Tech5 is 500.000 euro in 2013.

Embed code voor onderstaande widget: <iframe src="http://thenextweb.com/tech5/results/netherlands" width="100%" height="1100" frameborder= "0"></iframe>

Citaten
"It's amazing to see how fast these companies are growing. Germany is clearly amongst the top 3 countries in Europe where companies can florish. They have the advantage of a big home market, but the modern German tech entrepreneur is succeeding across the border as well. Something to be proud of in Germany and in Europe" Patrick de Laive - Co-founder The Next Web
Over TECH5

The Tech5 is a pan-European competition to identify the fastest growing tech companies in Europe with its finale at The Next Web Conference in Amsterdam where all country winners present their company and represent their country.

Tech5 is an initiative of TNW and Adyen.